De patiënt / cliënt zijn eID is stuk (bv. de chip is onleesbaar). Wat doet hij best?

Heeft de patiënt geen papieren bewijs van elektronisch voorschrift?

Heeft hij een smartphone?

  • Hij kan dan surfen naar www.mijngezondheid.be  en daar inloggen met ItsMe. Vervolgens kan hij onder de tegel 'Mijn Geneesmiddelen' zijn openstaande voorschriften raadplegen.
  • Hij kan een app instaleren  op zijn Smartphone. Via deze app kan hij zijn voorschriften raadplegen (Helena en VoorschriftOpZak zijn real-time verbonden met Recip-e, zoals ook www.mijngezondheid.be)

= De apotheker kan vervolgens de barcode van het voorschrift inscannen.

Heeft hij geen smartphone?

Is hij zijn eID vergeten (en is ze dus niet stuk)? Dan vraag je hem om terug te komen met zijn eID, tenzij de eID in de laatste 15 maanden in die apotheek reeds werd ingelezen. In dat laatste geval volstaat het rijksregisternummer.

Is zijn eID stuk? Dan vraag je hem om een nieuwe eID op het stadhuis aan te vragen.

 

Vraag natuurlijk ook dat hij bij het stadhuis langsgaat om zijn een nieuwe eID aan te vragen.


Terug naar de cursus

Laatste wijziging: woensdag, 15 september 2021, 14:28 PM